Voor de meeste mensen is werk een groot onderdeel van hun leven. Het is daarom belangrijk dat werknemers goed in hun vel zitten helaas is dit niet altijd zo. Dat personeel niet kan werken door een burn-out kost jou als werkgever zo'n 300 euro per dag en al gauw 80.000 euro per medewerker. Dit kost het Nederlandse bedrijfsleven 3,1 miljard euro op jaarbasis, volgens TNO. Als werk weinig uitdaging biedt ligt er de kantoorziekte “ bore-out” op de loer.
Cijfers lopen uiteen over hoeveel mensen zich gedurende een langere periode vervelen op het werk: van 87% die zich wel eens verveelt tot 15% met serieuze klachten. De symptomen van een burn-out en een bore-out hebben veel overeenkomsten. Men heeft het gevoel minder goed te presteren (en vaak is dat ook zo) en het kan het zelf-vertrouwen flink ondermijnen. Bore-outs kunnen even duur zijn en zijn gevaarlijker, omdat er veel minder op gelet wordt.
Goed voor jezelf zorgen is belangrijk. Het effect op grotere schaal is dat het betrokkenheid, verbondenheid en zorgzaamheid in ons dagelijks leven stimuleert. De missie van HUSH HOUR is bij te dragen aan dit effect en een miljoen mensen te bereiken via dit platform. Want jij gelooft toch ook dat een dagelijks uurtje investeren in jezelf bijdraagt aan het levensgeluk van ons allemaal?
- Albert Einstein
Laat jouw medewerkers tot rust komen op een HUSH Recharge-Spot. HUSH HOUR stimuleert het creëren van “stilte & oplaad zones" in openbare ruimtes en bewustwording bij opdrachtgevers.
Tijdens een drukke werkdag is het belangrijk om een moment van rust voor je medewerkers te creëren in een rustige setting. Het idee is dat men op een HUSH Spot niet afgeleid wordt door gesprekken van anderen. Om rustig te kunnen lezen, voor een powernap, boost of stilte-oefening, om te kunnen werken op een laptop. Tijdens zo’n moment kun je opladen en van daaruit ruimte vinden om te werken aan je gezondheid en je ontwikkeling.